Jak video vzniká?
Jak probíhá natáčení mých matematických videí?
- Vyberu téma, naplánuji ukázkové příklady a v hlavě si ujasním to základní, co Vám chci předat. Říkám tomu
"Matematický scénář".
- Dříve to bylo takto: Připravila jsem si mobil na stojan, mikrofon, zadání příkladů, barevné fixy, případně rýsovací potřeby, prázdné papíry, nastavila jsem světlo.
V současné době již točím videa převážně klasickou formou u bílé tabule ve svém natáčecím studiu :-) - Zapnu nahrávání zvuku, našteluji kameru na telefonu, zkontroluji, zda zabírá správně plochu, kterou chci točit, spustím a "jedu".
- Představím si vždy situaci, že vedle mě nebo naproti mě sedí můj žák či žákyně - ne nikdo konkrétní, kdo ke mně chodí na soukromé lekce, ale někdo, kdo tomu téměř vůbec nerozumí, a proto mu mohu pomoct tím, že mu to polopatě a co nejvíce podrobně vysvětlím.
- A pak už to tak nějak jede samo...napadají mě různé způsoby, jakými lze tomu "imaginárnímu" žákovi pomoci co nejvíc, jak ho co nejpřesněji navigovat k tomu, aby byl po zhlédnutí videa schopen třeba i sám vypočítat obdobný příklad.
- Někdy se až divím, jak se mi v hlavě při procesu natáčení tvoří téměř automaticky otázky, které by mohly být mému "imaginárnímu" žákovi nejasné, např.:
"Proč je to takhle...?"
"Jak to, že je tady mínus...?"
"Jak jste dostala tady ten výsledek...?"
"Co znamená...?"
"Proč to není takhle...?"
"Mně to vyšlo takhle, proč to není správně...?"
Vždycky si vzpomenu na nejkritičtější místa, ve kterých žáci sejdou (nebo mohou sejít) při řešení konkrétních příkladů ze správné cesty, a snažím se na ně upozornit.
No a když dotočím, uložím a nahraji na svůj kanál na YOUTUBE, nebo připravím video do složky v počítači pro potřeby facebookového kurzu, kde čeká jen na vás, až si přímo video, nebo celý kurz zakoupíte.
Videa prakticky neupravuji, aby vše vypadalo přirozeně.
Která část je pro mě ten nejzábavnější a nejvíc naplňující???
⇒ To tvoření videa, ty nápady na různé způsoby vysvětlení, které ke mně chodí, a ta radost z toho plynutí, kdy si prostě počítám, tvořím, a užívám si to, a ono to ještě má užitek pro druhé :-)
⇒ A zbožňuji ten pocit, když si představím, jak mohu pomoci lidem matematicky růst a odbourávat strachy z matematiky, vyplývající z předchozích neúspěchů v tomto oboru.
⇒ Když si představím, že mohu tímto svým projektem pomáhat velké spoustě lidí (žákům, ale i rodičům) a nejenom těm, kteří ke mně jezdí jednou nebo dvakrát týdně na individuální hodiny.
A ZDE je jeden takový ukázkový výsledek mé tvorby (BTW. je součástí videokurzu "Zlomky" :-)
Tak krásný den!
Alena :-)